آشنایی با سمعک | بلاگ

آشنایی با سمعک

ساخت وبلاگ
قیمت سمعک به صورت مناسب

تجاربشان پس از آن راهنمایی میکنند قیمت سمعک دانشمندان كرسي قضاوت(کار) را به توسعه بهتر مداخلات مفید.موفقیت تحقیق ترجمه بستگی دارد به ارتباط خوب بین دانشمند وپزشک،وبهترین راه برای ضمانت کردن اینکه ارتباط هست برای آموزش دانشمند درمورد کار بالینی  وشنواییشناس درمورد علوم پایه.مسلح به یک پایگاه دانش به اشتراک گذاشته،این مشارکت میتواند برای توسعه ابزارهای جدید به طور موثرمورد استفاده قرار گیرد. یکی از اهداف درنوشتن این کتاب بهبود پایگاه دانش به اشتراک گذاشته برای چنین همکاری بود.
مخاطبان این کتاب هست درجه اول در مراحل اولیه یک برنامه اموزش شنواییشناسی . اگردانشجوی شنوایی شناسی هستید ،شما احتمالا در حال حاضرشنیده اید که سمعک دیجیتال امروزه یک دستگاه پیچیده است. یکی از ویژگیها ی بسیاری از سمعک های دیجیتال,فشرده سازی گسترده  محدوده دینامیکی (WDRC) نامیده میشود. الگوریتم ها  WDRC  اعمال تفصیلات بیشتر و یا افزایش به صداهای نرم و کمتر یا بدون افزایش  صداهای بلند. برخی از ابزار اجازه میدهد تقسیم این طیف را به کانال ها و استفاده ازمقادیر دیفرانسیل فشرده سازی از طریق هر کانال،یکی از ویژگی های مفید ویژه برای بیماران مبتلا به شدت  slpoping audiogramsاست.
چرا بیماران نیاز بهWDRC  در سمعک خود دارند؟ پاسخ اساسی و درست این است که افراد با  كم شنواییحسی اغلب مشکل درک صداهای نرم را دارند. اما برای صداهای بلندتر در حال حاضر مشکل کمتر است،و در برخی موارد، صداهای بسیار بلند  برای افراد  با فقدان شنوایی حسی  نسبت به یک بیمار  با شنوایی نرمال آزاردهنده  تر هستند . این پدیده استخدام بلندی صدا نامیده میشود،وفنآوری کمک شنوایی طراحی شده است برای گرفتن محدوده دینامیکی گسترده ای از اصوات در محیط وفشرده سازی آنها را به یک محدوده ای که متناسب با محدوده دینامیکی بیماران است, با تقویت صداهای بسیار نرمتر نسبت به آنهایی که در سطح میانی و یا با صدای بلند هستند.

منبع:

https://www.tehransafir.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/

 

آشنایی با سمعکخرید سمعک,انواع سمعک,سمعک ,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 16:51

چرا باید از سمعک استفاده کنیم

چرا یک دانشجوی شنوایی شناسی نیازدارد در مورد فیزیولوژی و آناتومی شنوایی بداند؟
 اگر یک بحث درکلاس وجود داشت،یکی ممکن است یک سمعک ویدکس سوال از این نوع پیشبینی کند: « چرا یک شنوایی شناس نیاز دارد که مقدار زیادی  درمورد آناتومی و فیزیولوژی شنوایی بداند؟آیا اینکه قادر به انجام و تفسیر آزمون هایی هستیم که انجام میدهیم و  توضیح دادن آنها به بیماران کافی نیست؟ "
پاسخ واضح این است که شما نمیتوانید هر آزمون بالینی را تنها توسط دانستن چگونه انجامدادن ونمره آن. نتایج تفسیر  صدا نیاز دارد به درک اصول زیربنایی که به یافته های شما کمک میکند. به سادگی اظهار داشت،این" حرفه ای " است.  بخشی ازشنوایی شناسی،به عنوان مخالف بخش " فنی " است.تکنسین میتواند آموزش ببیند برای انجام تقریبا تمام آزمونهای مورد استفاده توسط متخصص شنوایی سنجی،اما یکپارچه سازی آنها به یک ارزیابی بالینی و ارائه توصیه هایی برای توان بخشی نیاز به دانش ومهارت به مراتب بیشتر دارد. علاوه بر این، درک روشن از پایه واساس علمی برای عمل یک پیشنیاز ضروری برای توسعه آزمایشهای جدید و بهتر برای ارزیابی وتوان بخشی است. واگر تخصص ما محدود بود به گرفتن بهتر و بهتردر آزمونها در حال حاضر در عمل،ما هنوز هم باید تستهای SISIوABLB که در دهه 1970 تدریس می شد را انجام می دادیم!  گسترش دامنه عمل به دانش ودرک جدید،ایجاد شده توسط مطالعه علمی شنوایی وتعادل است که  با رشد این حرفه رخ داده است به طور مستقیم مرتبط است. پیشرفتهای باورنکردنی تکنولوژی کاشت حلزون و در پردازش سیگنال دیجیتال برای سمعک تفاق افتاده است،بدون همکاری بین پزشکان  و دانشمندان،هر دو با تخصص جداگانه است،اما تمرکز بر استفاده از (کاربرد)علم برای توسعه ابزار بهتری برای ارزیابی وتوانبخشی است. واگرچه دانشمندان مهارتهای گستردهای مربوط به زمینه های مورد علاقه خود را دارند،آنهانیاز به ورود یپزشکان برای کمک به تبدیل آزمایشگاه خود و یا "کرسی قضاوت" کار به عمل بالینی.
روند تبدیل علوم کرسی قضاوت به عمل بالینی تحقیقات ترجمه نامیده شده است،و  آن نشانه گیری شده است توسط موسسات ملی بهداشت (NIH) به عنوان یک برتری(NIH .2006 ).بخشی از منطقی برای حمایت از این نوع مشارکت هست درک این که فرآیندی دو طرفه است  که این راهی دو طرفه هست، همچنین دانشمندان توسعه می دهندیافته ها وابزارهای جدید را،پزشکان کشف می کنندراههایی برای پیاده سازی دانش در بالین بیمار

منبع:

https://www.tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d9%88%db%8c%d8%af%da%a9%d8%b3/

 

آشنایی با سمعکخرید سمعک,انواع سمعک,سمعک ,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 16:48

سمعک زیمنس و مصارف آن

بخش شنوایی شناسی اختصاص داده شده است به تست سمعک زیمنس هوشمند شنوایی نوزادان و کودکان نوپا,تاکید به مراقبت رفتار کودک،و استفاده از برخی از تکنیک های  بازی audiometry برای کودکان نوپا .  درآن زمان،متخصص شنوایی سنجی تجویز نمیكرد،فیت،و یافروش سمعکها،به عنوان یک نتیجه ꞉برنامه های شنوایی شناسی  تاکیدمیکنند بر تشخیص وتوانبخشی به طورانحصاری.  باوجودی که این کتاب بسیار عالی بود وبه طور گسترده ای در آن روز استفاده میشد،فقط یک لیست کوتاه از دانش ومهارتهای موردنیاز متخصصان شنوایی سنجی امروز که در کتاب درسی 1964 پوشش داده نشده بودند را در نظر گرفته بود . هیچ اشاره ای وجود نداشت به آزمونهای  عینی،ازجمله اقدامات رفلکس آکوستیک یا تمپانومتری،هر دو بر اساس اندازه گیری فیزیولوژیک امپدانس گوش میانی بودند .  این تعجب آور نیست،زیرا توسعه بالینی اقدامات immittanceصوتی تا دهه 1970 رخ میدهد.انتشار Otoacoustic تحت پوشش این خدمات نمیشود،زیرا آنها تا  اواخر 1970s کشف نشده بود(kemp,1978)،اگرچه آنها پیش بینی شده بودند از زمان   (1948).به طور مشابه،اگرچه فعالیت الکتروفیزیولوژیک مغز  ما  ( به عنوان مثال،(electroen    cefalogram,[EEG] توسعه یافته بودند،ترجمه های درخور تخصصی برای  ارزیابی سیستم شنوایی, مانند پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR) ،برای متخصصان شنوایی سنجی دهه 1960 در دسترس نبودند.دو تا از بزرگترین پیشرفت های  تکنولوژیکی برای درمان بیماران با آسیب شنوایی،   کاشت حلزون و سمعک دیجیتالی،هنوز اختراع شده باشند واگر دردسترس بوده باشند،آنهاممکن است در حوزه تلگراف سمعک نسبت به شنوای شناس کاهش باشند .درنهایت،تستهای تعادل واختلالات تعادل به تازگی در حوزه کار شنوایی شناسان گنجانده شده است.
 با توجه به گسترش نسبتا چشمگیر شنوایی شناسی،تعجب آور نیست که فارغ التحصیل برنامه های آموزشی که تاکید پیشرفته دارند برآموزش بالینی متخصصان شنوایی سنجی و در نتیجه پیدا کردن زمان کمتری برای پرداختن به پایه های اساسی و علمی کاربردی حرفه ای . فشار اضافی« سفیدشدن »
ردیفهای عکس دانشمندان  Ph.Dدر میان برنامه های آموزشی دانشمندان و کمبود دانشمندان  جوان تر برای جایگزین کردن انها,به چالش کشیدن بیشترحرفه آینده آنهاست . هردوسازمان حرفه ای که نشان دهنده متخصصان شنوایی سنجی، انجمن گفتار- زبان شنوایی آمریکا ( ASHA) ودانشگاه شنوایی شناسی آمریکا، توسط اجرای طرح ها و ابتکارات برای حفظ و افزایش پایه های علوم حرفه ای ( ASHA، 2006b ) به چالشها پاسخ می دهند.
مشارکت نویسندگان این کتاب درسی همه دانشمندان و دانشمندان پزشکی که تدریس می کننددربرنامه های بالینی،آنها به طور جمعی معتقدند به ارزش علوم اساسی درشنوایی شناسی بالینی و پیشنهاد می کنند آنها دراین کتاب به عنوان پایه ای برای ویژگی های بالینی کار کنند.

منبع:

www.tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b2%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3-%d8%b3%db%8c%da%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

 

 

 

آشنایی با سمعکخرید سمعک,انواع سمعک,سمعک ,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 16:44

مصارف سمعک

حمله به کپسول اتیک باعث فرسایش آن شده و به راحتی به داخل لابیرنت غشایی نفوذ کرده و باعث کم شنوایی حسی عصبی و سرگیجه میشود. در موارد پیشرفته کلستئاتوم میتواند به طور کامل استخوان تمپورال را تخریب کند و در حفره مغزی حضور پیدا کند. 
پاتوژنز کلستئاتوم اکتسابی کلینیک شنوایی تهران صفیر بطور کامل معلوم نیست ولی چند نظریه سعی دارند شکل اولیه آن را توضیح دهند. تئوری حمله به اپی تلیوم میگوید: اپی تلیوم کراتینیزه با سوراخ کردن پرده تمپان به فضای گوش میانی هجوم میبرد و متعاقب تکثیر سلول های اپی تلیال توده در داخل گوش میانی گسترش میابد. تئوری دیگر میگوید که کلستئاتوم از تکثیر بسیار سریع سلول های اپی تلیال که در داخل فضای گوش میانی رشد میکنند ایجاد میشود. تئوری بسیار مشابه دیگر میگوید که سلول های اپی تلیال ابتدا به به سلول های متاپلاست تبدیل میشوند که توده ایجاد شده بیشتر از مرکز گسترش میابد.

علت کلستئاتوم مادرزادی بحث انگیزتر است؛ پذیرفته ترین نظریه در این رابطه  میگوید که کلستئاتوم از سلول های باقی مانده رشد میکند که در داخل گوش میانی از زمان تکامل جنینی باقی مانده اند. هنگامی که کلستئاتوم رشد میکند چه مادرزادی باشد چه اکتسابی نتایج زیانبار آن مشابه است.
باکتری هایی که در کلستئاتوم وجود دارند میتوانند باعث اتیت میانی شوند که دارای ترشح است و به صورت متناوب به آنتی بیوتیک درمانی پاسخ میدهد. در برخی از موارد ممکن است عفونت شدید مانند مننژیت یا ماستوئیدیت رخ دهد. در موارد متداول کلستئاتوم تنها را ریشه کن کردن برداشتن آن توسط عمل جراحی است که در برخی از موارد دوباره کلستئاتوم عود کرده و باید عمل جراحی تا چندین بار تکرار شود. 

منبع https://tehransafir.com/

آشنایی با سمعکسمعک,قیمت سمعک,خرید سمعک,انواع سمعک,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 17 شهريور 1399 ساعت: 17:12

مصرف سمعک

کلستئاتوم
  کلستئاتوم نام کیسه ای است که از طریق هجوم  سمعک زیمنس سلولهای پوست به گوش میانی ایجاد میشود. قبل از تشریح این اختلال آناتومی گوش میانی را بررسی میکنیم. پوست در سطح بیرونی یا لترال پرده تمپان یافت میشود که مانند سایر پوست های بدن پوست اندازی میکند و پوست های ریخته شده از طریق یک مکانیزم بی نظیر از روی پرده کنار رفته و از طریق اپی تلیوم کانال گوش به بیرون میریزد. گاهی اوقات پرده تمپان یک جمع شدگی عمیق ایجاد میکند و به داخل فضای گوش میانی میرود مانند یک کیسه که پوست های ریخته شده نمیتوانند به بیرون حرکت کنند. جمع شدگی پوست در گوش میانی ایجاد یک ماده بسیار مناسب برای رشد باکتری ها میکند. جرمی که ایجاد شده از طریق پرده تمپان گسترش میابد و به طرف گوش میانی برگردانده میشود. این نوع از کلستئاتوم به عنوان کلستئاتوم اولیه اکتسابی شناخته شده است. کلستئاتوم مادرزادی برخلاف نوع اکتسابی آن ممکن است در پشت پرده تمپان در اشخاصی که هیچ سابقه تروما یا اتیتی ندارند رخ دهد. در هر کدام از انواع کلستئاتوم گسترش توده باعث اتصال آن با استخوانچه ها کپسول اتیک و دیواره های گوش میانی میشود. اتصال توده کلستئاتوم به استخوان باعث فساد و خوردگی استخوان شده و آن هم باعث فشار آوردن به توده میشود و باکتری های حاضر فاکتورهایشان را آزاد میکنند.درگیر شدن استخوانچه ها باعث ایجاد کم شنوایی انتقالی میشود.

منبع http://www.tehransafir.com/

 

آشنایی با سمعکخرید سمعک,انواع سمعک,سمعک ,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 17 شهريور 1399 ساعت: 17:15

استفاده از سمعک ویدکس

آشکارسازی بیماری های گوش
کم شنوایی کلینیک سمعک تهران صفیر

 را می تواند از طریق توسعه کم شنوایی، نوع کم شنوایی (انتقالی، حسی، عصبی)، محل آسیب، یا علت کم شنوایی توصیف کرد. انواع کم شنوایی را عمدتا به دو دسته حسی و انتقالی تقسیم میکنند برخی از منابع ترجیح میدهند علاوه بر این کم شنوایی حسی را به دو دسته فقط حسی (آسیب سلولهای مویی) و فقط عصبی (آسیب عصی شنوایی) تقسیم کنند.علل کم شنوایی بسیار فراوان و متنوع هستند بطوری که ما نمیتوانیم آنها را در اینجا بگنجانیم. این تنوع شامل علل ژنتیکی، مادرزادی، عفونی، ناشی از تروما،‌ناشی از سموم، مربوط به حرفه، ناشی از صدای خود شخص و هم چنین دلایل پزشکی هستند.
کم شنوایی انتقالی نتیجه نقص در گوش خارجی و بطور عمده نقص در گوش میانی است. مکانیک ساختارهای گوش میانی از قبیل پرده تمپان و استخوانچه ها به شرایطی مانند رشد مایع و استخوان حساسند، که ممکن است این رشد نابجا مانع حرکت طبیعی آنها شود. عفونت گوش و اتواسکلروزیس بترتیب دو علت شایع کم شنوایی انتقالی در بچه ها و بزرگسالان هستند.بیمارانی که به متخصین گوش، گلو و بینی مراجعه می کنند، معمولا دارای یک یا بیشتر یک از مجموعه نشانه هایی هستند که خبر دهنده بیماری گوش میانی هستند مانند وزوز، کم شنوایی، اوتالگی (درد گوش)، اوتوره (ترشح از گوش) و سرگیجه واقعی. در ادامه برخی از این نشانه ها همراه با مختصری از جزئیاتشانراشرحمیدهیم و علل ممکن برای پیداش آنها رابیانمیکنم

 

آشنایی با سمعکخرید سمعک,انواع سمعک,سمعک ,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 16 شهريور 1399 ساعت: 15:11

استفاده از سمعک

تاثیرات بیماری بر مکانیک گوش میانی  
اولین عملکرد گوش میانی تطابق امپدانس سیگنالهایی است که از راه هوا منتقل میشوند با مایع درون گوش داخلی است. مهمترین مکانیسمی که این تطابق امپدانس را ایجاد میکند سطح پرده تمپان به سطح پنجره بیضی و عملکرد اهرمی استخوانچه ها است. حرکت آزاد استخوانچه ها برای افزایش انرژی لازم به پنجره بیضی نقش تعیین کننده ای دارد. هر مانع فیزیکی که این حرکت ساختارهای گوش میانی را مختل کند میتواند باعث کم شنوایی شود. فهمیدن این موضوع ساده است بنابرای مایع ایجاد شده در اتیت میانی،‌ کلستئاتومی که رشد می یابد ‌و استخوان تشکیل شده در اتواسکلروزیس همه میتوانند باعث کم شنوایی انتقالی شوند. خوشبختانه بیشتر این اختلالات با درمان دارویی یا عمل جراحی قابل رفع شدن است که بعد از درمان شنوایی طبیعی یا در حد طبیعی برمیگردد.
خلاصه
این بخش برخی از علایم بیماری های شایع گوش میانی سمعک تهران صفیر

 و نحوه تشخیص آنها را توضیح داد. اتیت میانی یکی از معمول ترین بیماری هایی است که آدمی با آن روبرو میشود. عفونت های حاد میتوانند دردناک باشند و باعث پاره شدن پرده تمپان و خروج چرک از گوش میانی شوند. عفونت های مزمن ممکن است درد نداشته باشند ولی تجمع مایع در فضای گوش میانی باعث کم شنوایی انتقالی شود. کلستئاتوم یک جرم اپی تلیومی کراتینیزه باکتریایی است که در داخل فضای گوش میانی رشد میکند و باعث فاسد شدن استخوانهای اطراف شده و کم شنوایی از نوع انتقالی یا حسی عصبی ایجاد میکند. چون کلستئاتوم باعث تشکیل یک محیط خوب برای رشد باکتری میشود درنتیجه معمولا با اتیت میانی همراه است. اتواسکلروزیس یک اختلال ژنتیکی در متابولیسم استخوان است که باعث کم شنوایی انتقالی در بسیاری از موارد میشود اما ممکن است با درگیر کردن کپسول اتیک باعث کری حسی عصبی شود. 

 

آشنایی با سمعکسمعک,قیمت سمعک,خرید سمعک,انواع سمعک,سمعک اتیکن,سمعک استارکی,سمعک اینترتون,سمعک زیمنس,سمعک فوناک,سمعک یونیترون,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 16 شهريور 1399 ساعت: 15:05

قیمت سمعک ویدکس

توجه کنید که هیچ اطلاعاتی ابدا درهر اندازه ای یا روی هم رفته در قیمت سمعک مورد شکل پتانسیل عمل وجود ندارد. به سادگی یک spike در یک لحظه خاص از زمان (در مقیاس نزدیک با ارزش ارقام دوتایی در کامپیوتر) یا اتفاق میافتد یا رخ نمیدهد. بنابراین کد کردن spike در حواس کد کردن دیجیتال است.

 

 

تقسیم بندی جزئی آوران های شعاعی توسط فایرینگ ریت خودبخودی:

آوران های شعاعی مشابه نیستند ، آنها توسط میزان پتانسیل های عمل که در غیاب صدا اتفاق میافتد و فایرینگ ریت خودبخودی متنوع میشوند.(Kiang Watanabe, Thomas & Clark, 1965)

در تمامی گونه های پستانداران بررسی شده ، توزیع فایرینگ ریت خودبخودی (SRs) سراسر همه آوران ها 2 مدل عمده را نشان میدهد. (تصویر11-3). روی هم رفته محدوده ی SRs از 0 تا بیش از100 (spike/sec)  میرسد.

 به طور کلی مدل ها نزدیک 0.0 تا 2.0 (نورون هایی با SR  پایین) و 60 -70 (spike/sec) (نورون هایی با SR بالا) را آشکار میکند.

گمان میشود که تغییرات در SR به تغییرات نخستین رفلکس در آزادکردن گلوتامات از سلول مویی بوسیله اجماع بزرگ نوروترنزمیتر

(انتقال دهنده ی عصبی) در سلول / سیناپس آوران مربوط میشود.

این آزاد شدن در کوانتوم یا بسته های کوچک انتقال دهنده عصبی که غشا- مرز کوچک رگ ها را پر کرده است اتفاق میافتد.

 

آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 131 تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399 ساعت: 17:46

دانستنی قیمت سمعک

میزان هوشیاری هر آوران شعاعی جایگزین خواهد شد توسط انعکاس (رفلکس)

 1. میزان هوشیاری غشای قیمت سمعک پایه در یک نقطه از عصب دهی و

 2. محدوده بالا و پایین (قاعده رأسی) اتصال سلول های مویی

به این ترتیب مفهومی ایجاد میشود که هر آوران فضای محدودی را برای نشستن سلول های مویی عصب دهی میکند. اگر آنها با توزیع وسیع به IHCها متصل شوند سریع تنظیم نخواهند شد.

 

کد کردن دیجیتال توسط نورون ها:

در سیناپس های آوران ، ک دکردن مسیر صدا از آنالوگ به دیجیتال تغییر میکند. در فصل10 نمایش شکل زمانی محرک صدا به طور متوالی در آبشار حلزون بررسی شده است. تغییر شکل موج محرک هنگامی که به گیرنده های پتانسیل IHCها منعکس میشود شامل فیلتر کردن ، متراکم سازی و افزایش ترکیب DC است.

 با این وجود تمام آبشار در میان واکنش سلول مویی ، باقیمانده های صدا را به عنوان شکل موج تغغیر یافته از نظر زمان را کد کرده و بطور وسیع تحریکات را تکرار میکند. 

دراین تعریف کد کردن آنالوگ ضروری و اساسی است. در IHCها سیناپس آوران ها هر تشابهی بین داخل و بیرون شکل موج قربانی شده و به اطلاعات medium"" پتانسیل عمل یا (spike) در مغز برگردانده میشود.(فصل 5 را نگاه کنید) (تصویر 11-5).

متراکم سازی آنی و توصیف ترفیق صدای اصلی توسط تغییر لحظه در احتمال spike جایگزین میگردد. احتمالی که spike در یک لحظه از زمان اتفاق خواهد افتاد. هنگامی که محرک ارئه میشود میانگین احتمال spike افزایش میابد بنابراین میزان spike در spikeهای پیش ثانیه هم زیاد میشود. البته که انتظار داریم مقدار spike و احتمال آن بهم مرتبط باشند.

آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 125 تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399 ساعت: 17:44